مشاورین تحصیلی معتقدند در زمینه انجام تکالیف درسی مهم‌ترین موضوع روشن شدن هدف این تکالیف برای کودکان است.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

خوراکی هایی که برای مبتلایان به آرتروز مضر هستند

یکی از مشکلات مفاصل، بیماری آرتروز است؛ در این بیماری غضروف مفصل دچار ساییدگی و صدمه شده و به تدریج از بین می‌رود.

پزشکان برای جلوگیری از رشد آرتروز که معمولا با التهاب دردناک، ورم و اختلال در حرکت مفاصل همراه است، رژیم غذایی خاصی را به مبتلایان به آرتروز توصیه می‌کنند.

مهم‌ترین نکته در این دستورالعمل غذایی افزایش مصرف کلسیم و ویتامین D  است؛ علاوه بر این برخی مواد غذایی که از جذب کلسیم در بدن جلوگیری می‌کنند باید کمتر مصرف شوند؛ خوراکی‌هایی مثل گوشت قرمز، تخم مرغ، الکل، قهوه، شکر تصفیه شده، شیرینی ها، شیرین کننده‌ها و نمک اضافی این مواد هستند.

مصرف برخی خوراکی‌های موسوم به گیاهان تاج ریزی مانند گوجه فرنگی، بادمجان، سیب زمینی، انواع فلفل و تنباکو هم در مبتلایان به آرتروز توصیه نمی‌شود.

رژیم غذایی برای مهار آرتروز/ گیاهی مضر برای فشار خون بالا/ با کودک درس نخوان چه کنیم؟  / با کفش وارد خانه نشوید

خواص درمانی بادرنجبویه 

بادرنجبویه گیاهی از تیره نعناعیان است که خودرو و به حالت وحشی در ایران می‌روید؛ این گیاه که محبوب زنبور‌های عسل است، دارای خواص زیادی است که بادرنجبویه را گیاهی پرکاربرد در طب سنتی قرار داده است.

آثار پزشکی ابوعلی سینا نشان می‌دهد، بادرنجبویه گیاه مورد علاقه این حکیم و پزشک بزرگ ایرانی بوده است؛ ابوعلی سینا به خواص این گیاه در درمان بیماری‌های قلب، معده و روده اشاره کرده است؛ امروزه بیشتر، بادرنجبویه را به‌ عنوان گیاهی آرام بخش اعصاب، نشاط آور و خوشبوکننده دهان می‌شناسند.

بادرنجبویه طبعی گرم و خشک دارد؛ همچنین می‌توان از این گیاه برای تهیه یک دمنوش فوق العاده هم  استفاده کرد؛ تنها باید به خاطر داشته باشید که مصرف این گیاه برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند مناسب نیست.

رژیم غذایی برای مهار آرتروز/ گیاهی مضر برای فشار خون بالا/ با کودک درس نخوان چه کنیم؟  / با کفش وارد خانه نشوید

افزایش احتمال بیماری ها با چاقی 

مدت‌ها فرضیه‌های مختلفی درباره خطرات چاقی مطرح می‌شد؛ امروزه به کمک نتایج آزمایش‌های گوناگون می‌توان به خوبی دریافت که چاقی احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

برای مثال چاقی در ارتباط مستقیم با بیماری‌های قلبی عروقی است؛ مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد احتمال ابتلا به عارضه‌ مغزی و مشکلات قلبی عروقی در مردان چاق با سنین چهل تا شصت سال، ۲۱ درصد از دیگر مردان بیشتر است.

علاوه بر مشکلات مغزی و قلبی، مطالعات بسیاری نشان داده است که چاقی و اضافه وزن خطر بروز فشارخون بالا، دیابت و انواع سرطان‌ها را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

رژیم غذایی برای مهار آرتروز/ گیاهی مضر برای فشار خون بالا/ با کودک درس نخوان چه کنیم؟  / با کفش وارد خانه نشوید

راه هایی برای انجام بهتر تکالیف درسی 

یکی از مشکلات والدین در خصوص رفتار با کودک، موضوع تکالیف درسی فرزندانشان است؛ در حقیقت برای بعضی از کودکان خصوصا کودکان دبستانی انجام تکالیف درسی بسیار مشکل است.

روانشناسان کودک و مشاورین تحصیلی معتقدند در زمینه انجام تکالیف درسی، مهم‌ترین موضوع روشن شدن هدف این تکالیف برای کودکان است، زیرا بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند چرا باید تکالیف و مشق‌های گفته شده را در منزل انجام دهند؛ طبیعی است برای کودکی که هدف انجام تکالیف درسی را نداند انجام آن‌ها، کاری ملال آور و کسل کننده به نظر می‌رسد.

در این زمینه برنامه ریزی درسی با همراه قاطعیت و جدیت والدین هم نقشی اساسی در نوع برخورد کودک با تکالیف درسی دارد؛ از سوی دیگر والدین الگوی عملی فرزندان خود هستند؛ کودک با مشاهده رفتار‌های منظم و قاعده‌مند والدین خود متوجه می‌شود که با برنامه ریزی و نظم می‌تواند هم درس‌های مورد نظر را بخواند و هم تفریح خود را داشته باشد؛ در خانه‌ای که هر یک از اعضای آن وظیفه‌ای دارد که متعهد به انجام آن است، کودک دلیلی برای بهانه تراشی ندارد.

رژیم غذایی برای مهار آرتروز/ گیاهی مضر برای فشار خون بالا/ با کودک درس نخوان چه کنیم؟  / با کفش وارد خانه نشویدکفش ها حامل مواد آلوده اند

با کفش وارد خانه نشوید؛ کفش‌ها حامل بسیاری از میکروب‌ها و باکتری‌هایی هستند که برای سلامتی خطرناک است.

به تازگی محققان دانشگاه هوستون دریافته اند که ورود کفش به داخل خانه، احتمال انتشار باکتری‌هایی به نام C. diff را تا ۲۶ درصد افزایش می‌دهد؛ این باکتری مولد بسیاری از بیماری‌ها نظیر اسهال، حالت تهوع، گرفتگی شکمی، کم آبی بدن و التهاب کولون (نوعی التهاب روده) است؛ علاوه بر این عمر این باکتری‌ها طولانی است؛ بنابراین مشکلات فوق می‌تواند حتی تا ماه‌ها ادامه پیدا کند.

رژیم غذایی برای مهار آرتروز/ گیاهی مضر برای فشار خون بالا/ با کودک درس نخوان چه کنیم؟  / با کفش وارد خانه نشوید

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار